Better Together Podcast met Pauline Lemberger
Better Together Podcast met Pauline Lemberger
In de Better Together Podcast bespreekt Micha van Hoorn het thema ‘maatschappelijke impact’ met spraakmakende gasten uit verschillende vakgebieden. In deze aflevering gaat hij in gesprek met Pauline Lemberger van Stichting WereldOuders.
Pauline Lemberger van Stichting WereldOuders
Bevlogen, betrokken en met een door het hart gedreven dwang om te helpen. Dat somt Pauline Lemberger op in een notendop. Ze is de directrice van WereldOuders, de stichting die in 1991 werd opgericht met als doelstelling kwetsbare kinderen en families in Latijns-Amerika structurele steun te bieden. Hiervoor werken ze samen met de projecten van Nuestros Pequeños Hermanos. Pauline is zelfs al sinds 2012 bestuurslid van NPH-Europe, waarvoor WereldOuders middels publiciteit, campagnes en andere activiteiten geld inzamelt.
Beluister aflevering 3 hieronder, via Spotify of iTunes.
Het WereldOuders Gala
Een van die activiteiten is het WereldOuders Gala. Hiermee wordt jaarlijks op uiterst succesvolle wijze geld ingezameld voor en door de stichting. Dat gebeurt middels een veiling van exclusieve items. Toch is het niet alleen een evenement waarbij mensen gaan zitten en lukraak hun hand opsteken tijdens de biedingen. Het is een unieke belevenis, waar juist ook de aanwezige kinderen van grote waarde zijn. Pauline is er van overtuigd dat de boodschap die WereldOuders uitdraagt ook daadwerkelijk beklijft bij de aanwezigen. De ondernemers die betrokken zijn, zijn vaak maatschappelijk betrokken en geven zo op een manier die bij hen past wat terug.
Het motto ‘Wie goed doet, goed ontmoet’, wordt dan ook nagestreefd door Lemberger.
Er zijn meerdere manieren om bij te dragen aan WereldOuders. Dat kan door als donateur een rol te spelen, maar ook als vrijwilliger of partner kan je helpen om kinderen in Latijns-Amerika structureel een beter leven te geven.
Over de Better Together Podcast
Met de Better Together Podcast nemen we je mee in de wereld van de maatschappelijke impact. We gaan in gesprek met impactmakers. Hoe kan je als mens of bedrijf zelf bijdragen aan een betere wereld anno 2020? Hoe pakken zij dit aan? Wat is de meerwaarde? En kan je dit ook inpassen in jouw doelstellingen?
- Luister naar Ynzo van Zanten van Tony’s Chocolonely
- Luister naar Fedor Vriezen van de Hersenstichting
De Better Together Podcast wordt gemaakt door Micha van Hoorn, Creative Director bij de Better Together Agency. Eindredactie en productie is in handen van Koen Maas van Maaswerk Content & Copy. De audiovormgeving is een creatie van Thijmen van Daalen.