Supergoed Vuurwerk

Supergoed Vuurwerk is oud en nieuw 2.0

Better Together Agency bedrijft charity marketing. Via creatieve concepten en campagnes bouwt BTA aan communities voor goede doelen. Met het ontwerpen van bewustwording, gedragsverandering en fondsenwervende campagnes, helpt BTA met het activeren van mensen. Zo draagt BTA bij aan een betere wereld. Samen met Wink Amsterdam en The X bedacht BTA het concept Supergoed Vuurwerk.

Supergoed Vuurwerk is een charitatief alternatief voor echt vuurwerk

Geen pijl in de lucht, maar op je beeldscherm. Dat is het virtuele Supergoede Vuurwerk. Jaarlijks geven Nederlanders ongeveer zeventig miljoen euro uit aan vuurwerk. Door het landelijk verbod kon dat in 2020 niet. Wat te doen met dat vuurwerk budget? Supergoedvuurwerk.nl bood een sympathiek alternatief, in de vorm van een webshop met virtueel vuurwerk. Kopers deden direct een donatie aan het goede doel. In ruil daarvoor ontvingen donateurs een spectaculaire online vuurwerkshow voor oudjaar op hun beeldscherm. En de aangesloten goede doelen ontvingen een belangrijke bijdrage.

Waarom Supergoed Vuurwerk?

Supergoed Vuurwerk is een sympathieke, ludieke actie om fondsen te werven. Door de coronacrisis konden veel fondsenwervende acties van goede doelen – zoals Stichting Vluchteling, Simavi, HandicapNL, Nationaal Fonds Kinderhulp en Stichting AAP – in 2020 niet doorgaan. Huis-aan-huiscollectes en grote fondsenwervende evenementen zijn veelal afgelast. Daardoor zijn de doelen inkomsten misgelopen en kon niet alle gewenste hulp geboden worden. Tegelijkertijd kon er in 2020 geen vuurwerk worden verkocht. Daarom de noodzaak voor ludiek, virtueel vuurwerk. Met het bestellen van een virtueel pakket doe je een donatie aan de goede doelen. Een SYMBOLISCH alternatief voor het echte werk, in ruil voor een donatie…

Initiatiefnemers van Supergoed Vuurwerk

Goede doelen liepen inkomsten mis. En tegelijkertijd kon er geen vuurwerk worden gekocht in 2020. Eén en één is twee dacht een stel creatieven van Better Together Agency, Wink Amsterdam en The X. Om op ludieke, sympathieke en symbolische wijze in te haken op beide feiten is Stichting Wereldverbeteraars opgericht en supergoedvuurwerk.nl opgezet. Met als doel: op ludieke wijze fondsen werven voor Stichting Vluchteling, Simavi, HandicapNL, Nationaal Fonds Kinderhulp en Stichting AAP. Alle opbrengsten gingen dan ook naar deze doelen.

Eerste editie succesvol

In totaal bezochten in korte periode ruim 10.000 mensen de website supergoedvuurwerk.nl. En deze bezoekers waren in totaal goed voor het mooie bedrag van ruim 8100 euro aan donaties en dus verkochte virtuele vuurwerkpakketten. Dat betekent een hoge conversie. En daarnaast haalde de campagne grote aandacht in de landelijke en regionale media – Nos.nl, AD, De Stentor, NH Radio, RTV Utrecht en klik hier voor het interview op NPO Radio 1 . De campagne genereerde een groot bereik, veel bewustwording en een grote pr-waarde.

Oud en Nieuw 2.0?

Het succes van de eerste editie smaakt naar meer. Na evaluatie is de wens uitgesproken om Supergoed Vuurwerk een vaste waarde te laten zijn voor de Oud en Nieuwviering voor de komende jaren. Virtueel vuurwerk is geen vervanging van echt vuurwerk. Maar het biedt een ludiek alternatief, voor ‘vuurwerk-verlaters’, dat ook nog eens een bijdrage levert aan de goede zaak.

>> Ga naar supergoedvuurwerk.nl
>> Check het item op NPO Radio 1
>> Lees het artikel op AD.nl
>> Lees ook onze andere stories

supergoedvuurwerk.nl

Het virtuele alternatief voor echt vuurwerk

Virtueel alternatief voor echt vuurwerk
INITIATIEF:
BETTER TOGETHER AGENCY, WINK AMSTERDAM EN THE X.
GOEDE DOELEN:
STICHTING VLUCHTELING, SIMAVI, HANDICAPNL, NATIONAAL FONDS KINDERHULP EN STICHTING AAP
MEER INFORMATIE:
>> website: Supergoedvuurwerk.nl