Better Together Podcast met Ynzo van Zanten
Better Together Podcast met Ynzo van Zanten
In de Better Together Podcast bespreekt Micha van Hoorn het thema ‘maatschappelijk ondernemen’ met spraakmakende gasten uit verschillende vakgebieden. In deze aflevering gaat hij in gesprek met Ynzo van Zanten van Tony’s Chocolonely.
Ynzo van Zanten van Tony’s Chocolonely
Sinds de oprichting van het bedrijf door Teun van der Keuken in 2005 heeft Tony’s Chocolonely gestreden voor eerlijke productie van chocolade. Daarmee streven ze naar een product dat uiteindelijk 100% slaafvrij is. Wat betekent dat eigenlijk? En hoe krijg je dat als bedrijf voor elkaar, zonder je commerciële doelen uit het oog te verliezen? Daarom vertelt Ynzo van Zanten in deze aflevering over de werkwijze en missie van het wereldwijd bekende Nederlandse bedrijf. Hij predikt als Choco Evangelist wereldwijd het woord van de kleurrijke chocoladegigant.
Beluister aflevering 1 hieronder, via Spotify of iTunes.
100% slaafvrije chocolade
De chocoladereep zoals jij hem in de winkel vindt gaat door een enorme keten van processen. Dat proces begint bij de boeren die de cacao verbouwen. Zij leveren met hun harde werk de grondstoffen die nodig zijn om jouw genotsmoment op de bank compleet te maken. Alleen… ze verdienen er zo weinig mee, dat een groot deel van hen onder de armoedegrens leeft. Op plantages in West-Afrika werken kinderen mee aan de productie van cacao, waarmee kinderarbeid en zelfs moderne slavernij in stand worden gehouden.
Tony’s Chocolonely probeert die keten te doorbreken door het goede voorbeeld te geven. Met betere prijsafspraken, educatie voor boeren én het inspireren van andere belangrijke spelers op de markt. Zo kan je als organisatie een bredere maatschappelijke impact maken, zo vertelt Ynzo van Zanten. Een doel waar wij als Better Together Agency ook naar streven.
Over de Better Together Podcast
Met de Better Together Podcast geven we jou als luisteraar inzicht in de manier waarop maatschappelijk ondernemen een rol speelt anno 2020. Hoe pakken andere bedrijven dit aan? Wat is de meerwaarde? En kan je dit ook inpassen in jouw doelstellingen?
De Better Together Podcast wordt gemaakt door Micha van Hoorn, Creative Director bij de Better Together Agency. Eindredactie en productie is in handen van Koen Maas van Maaswerk Content & Copy. De audiovormgeving is een creatie van Thijmen van Daalen.