Zapp Your Planet #zomertroep

Met Zapp Your Planet #zomertroep betrokken we kinderen bij het onderwerp zwerfafval. De schatting is namelijk dat er in Nederland zo’n 50 miljoen kilo vuilnis op straat of in de natuur terechtkomt. De wens van NPO Zapp was om kinderen van zes tot en met twaalf jaar hier bewust mee om te leren gaan. Daarom vroeg de kinderzender van Nederland ons om mee te denken over een activerend concept.

Zwerfafval opruimen

In de zomer van 2019 ontwikkelden we een leerzame campagne rondom dit thema. Via activerende online content op de kanalen van NPO Zapp en gethematiseerde stranddagen betrokken we de kinderen bij dit actuele onderwerp. Deze campagne moest kinderen aansporen hun troep niet op straat te gooien, maar juist op te ruimen.

Zapp Your Planet #zomertroep op Instagram
Zapp Your Planet #zomertroep op Instagram

CAMPAGNE:

Zapp Your Planet #zomertroep

IN OPDRACHT VAN:

NPO Zapp, EO

DIENSTEN:

creatie, media, marketing, activatie

PERIODE:

juli – september 2019

EXPERTISES:

strategie, socialmediamarketing, content creatie, offline activatie, productie

PARTNERS:

Te Leuk Event Design, Hens

 IMPACT

Aandacht

voor zwerfafval

en daardoor schonere stranden en recreatiegebieden in Nederland.

14.173

kinderen

gemiddeld wekelijks bereikt via de Instagram van NPO Zapp.

300

kinderen

maakten samen met bekende Zappers de stranden schoon.

 AANPAK

Offline activatie: Troeppie

Om op een positieve manier aandacht voor het thema zomertroep te vragen, bedachten we de container-vis genaamd Troeppie. Bovendien visualiseerden we hiermee de impact van het opruimen van afval. Het activatieteam van Better Together Agency bezocht samen met Zappers (presentatoren en acteurs van de zender) en Troeppie de Nederlandse stranden. Met actieve opruimspelletjes brachten we het thema #zomertroep onder de aandacht en zorgden we dat er ook écht werd opgeruimd.

Online activatie

Voor de online kanalen van NPO Zapp creëerden we interactieve content. Door middel van quizzen, puzzels en leuke videocontent leerde we kinderen op speelse wijze wat de impact van zwerfafval is. Dit deden we aan de hand van onze contentstrategie.

Offline activatie op de stranden van Nederland: kinderen spelen de afvalbingo en ruimen op
Offline activatie op de stranden van Nederland: kinderen spelen de afvalbingo en ruimen op

“Het fijne aan de mensen van Better Together Agency is dat zij zich vastbijten in een project en volledig zelfstandig de gehele productie verzorgen. Iedereen die handen tekortkomt voor een project of een vaag idee concreet wil krijgen, kan ik Better Together Agency van harte aanbevelen om de gehele productie van A tot Z te verzorgen.”

Liesbeth Lergner,

Productmanager NPO Zapp

 Campagnes

Bekijk een van onze andere campagnes.

NIEUWSBRIEF

Meld je aan voor onze mailing en blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen en profiteer van andere extra’s.




We vinden je privacy belangrijk. Je kunt je ieder moment voor deze mailing uitschrijven. Check voor meer informatie onze privacyverklaring.