Better Together Podcast met Michiel de Gooijer
Better Together Podcast met BrightVibes
In de Better Together Podcast bespreekt Micha van Hoorn het thema ‘maatschappelijke impact’ met spraakmakende gasten uit verschillende vakgebieden. In deze aflevering gaat hij in gesprek met Michiel de Gooijer, CEO en oprichter van het online platform BrightVibes.
Michiel de Gooijer – BrightVibes
De rol van social media is sinds de opkomst ervan onlosmakelijk verbonden geraakt met de distributie van content. Voor veel nieuwsaanbieders is het zelfs een onontbeerlijk element van hun strategie geworden. Immers, hoe krijg je anders bezoekers naar je website als het internet sneller lijkt uit te dijen dan het licht? En is het überhaupt mogelijk om met louter positieve boodschappen mensen aan je te binden?
Met BrightVibes laat Michiel de Gooijer zien dat dat kan. Met hun content die tot denken aanzet, maar die bovenal het goede in de mens en maatschappij laat zien, probeert hij hun enorme schare volgers (op Facebook, Instagram en website) te inspireren. Amplify the good in the world. Met succes, want wekelijks bereiken zij circa 10 miljoen mensen middels video’s en verhalen in binnen- en buitenland.
Hij vertelt over BrightVibes in zijn gesprek met Micha, dat je hieronder of in jouw favoriete podcastapp kunt beluisteren. Vergeet niet je te abonneren en een review en/of like achter te laten.
Beluister aflevering 6 hieronder, via Spotify of iTunes.
Return On Impact in plaats van Return On Investment
Voor veel ondernemingen blijft het doel van een investering vaak toch een hoge ROI, return on investment. Wil je echter een verandering teweeg kunnen brengen, moet je volgens Michiel niet praten over Return On Investment, maar naar de Return On Impact. Welk hoger doel streef je na en kan je dat bereiken met de investering die je doet.
Voor BrightVibes is de belangrijkste motivatie om de mooie kanten van het bestaan te belichten en te versterken. Door een positieve boodschap uit te dragen, breng je dagelijks een beetje positiviteit teweeg. Een mooie prestatie in ieders dagelijks bestaan.
Over de Better Together Podcast
Met de Better Together Podcast geven we jou als luisteraar inzicht in de manier waarop je als bedrijf maatschappelijke impact kunt maken. Hoe pakken andere bedrijven dit aan? Wat is de meerwaarde? En kan je dit ook inpassen in de werkwijze en doelstellingen van jouw bedrijf?
- Luister ook naar afl. 1 met Ynzo van Zanten van Tony’s Chocolonely
- Luister ook naar afl. 2 met Fedor Vriezen van de Hersenstichting
- Luister ook naar afl. 3 met Pauline Lemberger van WereldOuders
- Luister ook naar afl. 4 met filantropie adviseur Jasmijn Melse
- Luister ook naar afl. 5 met Yorick Bruins van Wakuli koffie
De Better Together Podcast wordt gemaakt door Micha van Hoorn, Creative Director bij de Better Together Agency. Eindredactie en productie is in handen van Koen Maas van Maaswerk Content & Copy. De audiovormgeving is een creatie van Thijmen van Daalen.