Rescue Room

Wereldwijd verspillen we een derde van ons voedsel. Voedsel dat vaak nog perfect eetbaar is. Dat is een groot probleem. De impact van deze verspilling op het milieu is namelijk erg groot. Daarom ontwikkelde Too Good To Go -bekend van de wereldwijd gebruikte app tegen voedselverspilling- de Rescue Room. 

 

Escaperoom 2.0

Het doel van de Rescue Room was niet om zelf te ontsnappen, maar om zoveel mogelijk eten te redden. Dit kon door puzzels en raadsels rondom het thema voedselverspilling op te lossen. Wij hielpen Too Good To Go bij de productie en activatie van deze unieke escaperoom op de horecabeurs Horecava.

Het Horecava-magazine en de stand van Too Good To Go
Entree Magazine en de stand van Too Good To Go

CAMPAGNE:

Rescue Room

IN OPDRACHT VAN:

Too Good To Go

DIENSTEN:

activatie

PERIODE:

januari 2020 – heden

EXPERTISES:

productie, offline activatie

 IMPACT

Uniek

concept

dat overal gebruikt kan worden.

Kennis

van de impact

van voedselverspilling.

Positieve

communicatie

die consumenten activeert.

 AANPAK

Samen voedsel redden

In onze samenwerking met social enterprise Too Good To Go verzorgden wij onder andere de op- en afbouw van de Rescue Room. Ook werven we op locatie bezoekers om deze unieke escaperoom te spelen. Tot slot was het team van Better Together Agency ter plekke verantwoordelijk voor de spelbegeleiding.

Deze activatie op de horecabeurs Horecava in RAI Amsterdam was een groot succes. Honderden bezoekers gaven aan geïnspireerd te zijn om zich bewuster tegen voedselverspilling in te zetten.

De slogan van de Rescue Room
De slogan van de Rescue Room

 Campagnes

Bekijk hier een van onze andere campagnes.

NIEUWSBRIEF

Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!