Extreem Solidaridad Klimmarathon
‘Kom klimmen tegen Klimaatarmoede’. Dat is de eerste activatie als onderdeel van ‘Extreem Solidaridad’. Better Together ontwikkelde deze activatie en campagneparaplu voor Solidardidad. De klimmarathon leverde 25.753 euro op.
Extreme klimmarathon = extreme uitdaging
De vraag van Solidaridad luidde: ontwikkel voor ons een campagneparaplu waarbinnen komende jaren meerdere activaties kunnen worden uitgerold. En die nieuwe doelgroepen aan Solidaridad kan binden. Daarom: Extreem Solidaridad Klimmarathon.
Solidaridad zet zich onder andere in voor een eerlijke handel voor kleine koffieboeren, katoenboeren, cacaoboeren en landarbeiders die in steeds extremere klimaatcrisis proberen hun hoofd boven water te houden. Zij staan elke dag opnieuw voor een extreme uitdaging.
Daarom hebben we Extreem Solidaridad ontwikkeld als paraplu met als eerste activatie de Extreem Solidaridad Klimmarathon: zij een extreme uitdaging, jij een extreme uitdaging. En klimmen, omdat tijdens de ideation en validatie bleek dat dat heel goed past bij de beoogde doelgroep van Solidaridad.
Geslaagde 1e editie
De targets zijn behaald: na een online awareness campagne minimaal 50 klimmers werven. Die binnen eigen kring fondsen zouden werven voor hun klimactie. Het werden binnen no-time uiteindelijk 60 klimmers. Die bij elkaar € 25.753 ophaalden voor kleine koffieboeren.
CAMPAGNE:
Extreem Solidaridad Klimmarathon
IN OPDRACHT VAN:
Solidaridad
DIENSTEN:
Strategie, concept, marketing, creatie, activatie
PERIODE:
aug – nov ’23
PARTNERS:
IMPACT
voor
Solidaridad
klimmers
deden mee
Campagnes
Bekijk een van onze andere campagnes.
NIEUWSBRIEF
Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!