#TijdvoorMS
Omdat multiple sclerose (MS) mensen treft die in de bloei van hun leven zijn, bedachten we samen met het Nationaal MS Fonds de #TijdvoorMS challenge. Op die manier wilden we jonge mensen aanspreken en meer jongeren bekend maken met de ziekte MS.
#TijdvoorMS
MS is de meest invaliderende ziekte onder jonge mensen. De ziekte verzwakt het centraal zenuwstelsel waardoor zenuwen minder goed signalen van en naar de hersenen doorgeven. Het is dus letterlijk een zenuwslopende ziekte. Daarom bedachten we een zestal zenuwslopende challenges die deelnemers binnen 15 seconden moesten voltooien. Zo maakten mensen tijd voor MS.
Deze awareness-campagne richtte zich op organische verspreiding. Mensen gaan nu eenmaal sneller een uitdaging aan van hun vrienden of familie dan van een merk. Met #TijdvoorMS werkten we niet alleen aan meer bewustwording en het verhogen van de naamsbekendheid, we zamelden er ook geld mee in voor onderzoek.
CAMPAGNE:
#TijdvoorMS
IN OPDRACHT VAN:
het Nationaal MS Fonds
DIENSTEN:
strategie, concept, marketing, creatie, activatie
PERIODE:
oktober – november 2020
EXPERTISES:
strategie, concept, research, contentmarketing, online marketing, socialmediamarketing, infuencermarketing
AANPAK
Binnen 15 seconden
Voor Instagram maakten we een speciaal Instagram Filter voor de #TijdvoorMS challenge. Dit filter was te gebruiken in Instagram Story en wees de gebruiker een willekeurige opdracht toe. Denk aan challenges met namen als ‘Tongtwisters’ of ‘Eten zonder handen’. Daarnaast gold bij deelname aan de #TijdvoorMS challenge altijd: ‘Proberen is doneren.’ Na afloop daagde de deelnemer vrienden uit om ook mee te doen.
Influencermarketing
Om de campagne te verspreiden, vroegen we BN’ers om ook deel te nemen aan de #TijdvoorMS challenge. Uiteindelijk deden dertien BN’ers en acht patiëntambassadeurs mee door video’s te posten in hun Instagram Story.
Social Stories
@nationaalmsfonds Doe mee aan de jij #TijdvoorMS challenge en daag jezelf uit! 💪 Zo help je mee aan onze toekomstdroom: een wereld zonder MS. 🙌 Jouw donatie maakt een verschil! Meer info of doneren via: tijdvoorms.nl
Maak jij #TijdvoorMS? ⌚Probeer, doneer en nomineer!
#ms #collecteweek #mscollecteweek #multiplesclerose #multiplescleroses #challenge #challenger #challengeyourself #challenges #ChallengeAccepted
@nationaalmsfonds Ga de uitdaging aan met de #TijdvoorMS challenge! Benieuwd hoe je meedoet? SWIPE! 🔥 En vergeet niet: proberen = doneren via tijdvoorms.nl! 💸💸 Met jouw donatie werk je mee aan een betere kwaliteit van leven voor mensen met MS. 🧡
Maak jij #TijdvoorMS? ⌚Probeer, doneer en nomineer!
#ms #multiplesclerose #collecteweek #mscollecteweek #multiplescleroses #challenge #challenger #challengeyourself #challenges #ChallengeAccepted
@nationaalmsfonds Doe net als @victorabeln mee aan de #TijdvoorMS challenge! 🔥 Speel 1 van de 6 zenuwslopende opdrachten en werk mee aan onze toekomstdroom: een wereld zonder MS.
Maak jij #TijdvoorMS? ⌚Probeer, doneer en nomineer! 🧡 SWIPE voor meer uitleg of ga naar tijdvoorms.nl.
#ms #multiplesclerose #collecteweek #mscollecteweek #multiplesclerose #multiplescleroses #challenge #challenger #challengeyourself #challenges #ChallengeAccepted
Campagnes
Bekijk een van onze andere campagnes.
NIEUWSBRIEF
Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!