Appeltjes van Oranje

Jaarlijks reikt Koningin Máxima namens het Oranje Fonds de Appeltjes van Oranje uit aan drie sociale projecten in Nederland en de Cariben. Initiatieven die zich inzetten voor een samenleving waarin niemand er alleen voor staat. Al sinds 2018 zijn wij op verschillende manieren betrokken bij dit project, waarbij ieder jaar een ander thema centraal staat.

 

Iedere editie kunnen maatschappelijke projecten, passend bij het thema van dat jaar, zich aanmelden voor de Appeltjes van Oranje. Een aantal jaar hebben wij hiervoor de themacampagne bedacht en uitgewerkt. Daarnaast verzorgden we de off- en online werving van deze potentiële deelnemers.

 

Appeltjes van Oranje

Campagnevideo van de Appeltjes in 2020 – Concept BTA, uitwerking Nieuw Licht Films

 

Verder werken we al meerdere jaren mee aan de Stemtiendaagse, met als belangrijkste taak het ondersteunen van de kanshebbers bij het werven van stemmen. Dit doen we onder andere met persoonlijk contact en een op maat gemaakte advertentie en toolkit. Met dit materiaal kunnen de organisaties hun project promoten.

 

Appeltjes van Oranje

Poster van een van de kanshebbers van de Appeltjes in 2022

 

Als laatste zijn we regelmatig betrokken geweest bij de pitchdag, de nominaties en de prijsuitreiking. Zo bedachten we in 2019 het Sociaalste Straatje van Nederland om de twaalf genomineerden extra in de spotlights te zetten.

CAMPAGNE:

Appeltjes van Oranje

IN OPDRACHT VAN:

Oranje Fonds

DIENSTEN:

strategie, concept, marketing, creatie, activatie

PERIODE:

2018 t/m 2023

Winnaar van de Grote Appel in 2021: Ixta Noa
Winnaar van de Grote Appel in 2021: Ixta Noa

NIEUWSBRIEF

Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!