Oog voor Dementie

Mensen met vergevorderde dementie zijn géén lege huls. Ze doen ertoe. Dat is de boodschap die we met Oog voor Dementie willen uitdragen. Een bewustwordingscampagne voor Zorgbalans en Stichting Presentie. 

 

Oog voor Dementie is een online campagne die wordt gesteund door ambassadeur en radiopresentator Frank van der Lende en organisaties als Zilveren Kruis en Zorg en Zekerheid. Centraal staat daarbij het pleidooi dat vraagt om meer te investeren in een menselijkere aanpak in de zorg en begeleiding. Door mee te bewegen en dichtbij de cliënt te blijven. Steeds opnieuw. Want: van dichtbij zie je meer. Met meer dan 2.200 ondertekeningen, hebben we dubbel zoveel handtekeningen opgehaald als de doelstelling.

 

Oog voor Dementie campagnebeeld

Het campagnebeeld

Via de standalone socialmediakanalen (@oogvoordementie), de website oogvoordementie.nl en de nieuwsbrief, bieden we zorgpersoneel, naasten en beleidsmakers concrete handvaten voor een menselijkere aanpak. Verder wordt de campagne ondersteund met een videopromotie gemaakt door Nieuw Licht Films. Deze film is tevens genomineerd voor de Gouden Reiger 2023, de prijs voor de beste opdrachtfilm van het jaar.

CAMPAGNE:

Oog voor Dementie

IN OPDRACHT VAN:

Zorgbalans en Stichting Presentie

DIENSTEN:

strategie, concept, marketing, creatie

PERIODE:

oktober t/m december 2022

PARTNERS:

Yourstyle, Nieuw Licht Films, Goede Morgen Marketing, Koekoek Concept & Creation, Collabburo, Sandra Evers, Marisa Elisa Photography

 IMPACT

2.248

pleidooi

ondertekeningen.

1 mln.

bereikte

personen.

Veel

media-aandacht

via landelijke kanalen.

Oog voor Dementie

NIEUWSBRIEF

Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!