Rescue Room
Wereldwijd verspillen we een derde van ons voedsel. Voedsel dat vaak nog perfect eetbaar is. Dat is een groot probleem. De impact van deze verspilling op het milieu is namelijk erg groot. Daarom ontwikkelde Too Good To Go -bekend van de wereldwijd gebruikte app tegen voedselverspilling- de Rescue Room.
Escaperoom 2.0
Het doel van de Rescue Room was niet om zelf te ontsnappen, maar om zoveel mogelijk eten te redden. Dit kon door puzzels en raadsels rondom het thema voedselverspilling op te lossen. Wij hielpen Too Good To Go bij de productie en activatie van deze unieke escaperoom op de horecabeurs Horecava.
CAMPAGNE:
Rescue Room
IN OPDRACHT VAN:
Too Good To Go
DIENSTEN:
activatie
PERIODE:
januari 2020 – heden
EXPERTISES:
productie, offline activatie
IMPACT
concept
dat overal gebruikt kan worden.
van de impact
van voedselverspilling.
communicatie
die consumenten activeert.
AANPAK
Samen voedsel redden
In onze samenwerking met social enterprise Too Good To Go verzorgden wij onder andere de op- en afbouw van de Rescue Room. Ook werven we op locatie bezoekers om deze unieke escaperoom te spelen. Tot slot was het team van Better Together Agency ter plekke verantwoordelijk voor de spelbegeleiding.
Deze activatie op de horecabeurs Horecava in RAI Amsterdam was een groot succes. Honderden bezoekers gaven aan geïnspireerd te zijn om zich bewuster tegen voedselverspilling in te zetten.
Campagnes
Bekijk hier een van onze andere campagnes.
NIEUWSBRIEF
Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!