Simavi Petitiebar

De Simavi Petitiebar in Utrecht is onderdeel van de ‘Stop seks voor water – Dit is de druppel’-campagne. Better Together Agency ontwikkelde speciaal voor Simavi deze campagne met de allereerste petitiebar van Nederland. Bestel een glas water, betaal met je handtekening.

Simavi Petitiebar Utrecht

Simavi Petitiebar met Sacha de Boer

Hoe kunnen we aandacht vragen / awareness creëren rond het groeiende probleem van sextortion binnen het tekort aan water? Dat was de vraag van Simavi aan Better Together Agency.  Daarom ontwikkelde BTA de campagne Dit is de druppel met de allereerste Petitiebar van Nederland, waar je water kunt kopen in ruil voor je handtekening.

In de Petitiebar in Utrecht was werk te zien van Sacha de Boer die met haar foto’s de problematiek heel zichtbaar maakte.

Seks in ruil voor drinkwater

Het komt voor. Helaas steeds vaker: seks moeten hebben in ruil voor drinkwater. Het is een bizar gevolg van het groeiende tekort aan schoon drinkwater als gevolg van de klimaatcrisis.

 

Daarom hebben we de eerste Petitiebar van Nederland ontwikkeld, als onderdeel van de campagne ‘Seks voor water? Dit is de druppel’. Better Together Agency heeft daarnaast Sacha de Boer gevraagd om middels een fotoshoot in een aantal Afrikaanse landen en haar bekendheid aandacht te vragen voor de sextortion.

 

30.000 handtekeningen

De campagne in combinatie met de Petitiebar heeft bijna 30.000 handtekeningen opgeleverd. Simavi heeft deze handtekeningen aangeboden bij de Tweede Kamer. Kamerlid Stieneke van der Graaf (Christen Unie) heeft in de zomer van ’23 een motie ingediend. Daarin riep ze het kabinet op om toegang tot veilig water en sanitaire voorzieningen voor vrouwen en meisjes te garanderen. En te zorgen dat binnen de klimaatfinanciering focus komt op de belangen van meisjes en vrouwen.

 

 

Seks voor water? Dit is de druppel

CAMPAGNE:

Stop seks voor water – Dit is de druppel

IN OPDRACHT VAN:

Simavi

DIENSTEN:

Strategie, concept, marketing, creatie, activatie

PERIODE:

jan – mrt ’23

PARTNERS:

Simavi

 IMPACT

30.000

handtekeningen

voor Simavi

Motie

ingediend

in Tweede Kamer

NIEUWSBRIEF

Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!