Supergoed Vuurwerk
Geen vuurpijl in de lucht, maar op je scherm. Dat is Supergoed Vuurwerk. Met het kopen van virtueel Supergoed Vuurwerk via de webshop doe je een donatie aan goede doelen.
Supergoed Vuurwerk
Jaarlijks geven Nederlanders ongeveer zeventig miljoen euro uit aan vuurwerk. Door het landelijk verbod op vuurwerk kon dat in 2020 niet. Wat te doen met dat vuurwerk budget? Supergoedvuurwerk.nl bood een sympathiek alternatief. Namelijk: een webshop met virtueel vuurwerk.
Wie een virtueel pakket koopt, doneert direct aan het goede doel. Daarvoor in ruil ontvangen donateurs een spectaculaire online vuurwerkshow op hun beeldscherm. Vervolgens krijgen de aangesloten goede doelen een belangrijke bijdrage.
CAMPAGNE:
Supergoed Vuurwerk
IN OPDRACHT VAN:
Handicap NL, Simavi, Stichting Vluchteling, Nationaal Fonds Kinderhulp, Stichting AAP
DIENSTEN:
strategie, concept, marketing, creatie, activatie, eigen actie
PERIODE:
oudjaar 2020
EXPERTISES:
strategie, concept, socialmediamarketing, infuencermarketing, communicatie, public relations, productie, activatie, software ontwikkeling, websites
PARTNERS:
IMPACT
bezoekers in de webshop
in drie dagen.
opbrengst
in drie dagen tijd.
media-aandacht.
Landelijk, regionaal en lokaal.
AANPAK
Probleem
Goede doelen liepen inkomsten mis. En tegelijkertijd kon er door het algeheel verbod geen vuurwerk worden gekocht in 2020. Daarom wilde BTA, samen met Wink Amsterdam en The X, een oplossing bedenken met als doel: donaties aan goede doelen.
Trend
Afgelopen jaren werd er rond oudjaar voor ongeveer zeventig miljoen euro aan vuurwerk verkocht. Maar steeds meer mensen worden ‘vuurwerkverlater’. Uit onderzoek van EenVandaag (2019) blijkt dat de traditie om zelf vuurwerk af te steken steeds minder belangrijk wordt. En het AD schreef begin 2020 over het I&O onderzoek: twee op de drie is voor een algeheel vuurwerkverbod.
Oplossing: vuurwerk 2.0
Daarom bedacht BTA , samen met Wink en The X, Supergoed Vuurwerk. Supergoed Vuurwerk knalt niet, veroorzaakt geen rook en hoef je ook niet op te vegen. Het laat geen sporen na in de echte wereld en is alleen te zien via sociale media. Daarmee is het een ludiek, maar ook probleemloos alternatief. En het doet dier, mens en natuur geen kwaad.
Samen met een aantal freelancers werd in no-time een webshop opgezet. Vervolgens zijn de designs ontwikkeld en gebouwd. Tenslotte is de donatiefunnel uitgedacht. Zo kan de vuurwerkverlater een virtueel product kopen in de webshop. En het bedrag gaat direct naar goede doelen.
Deze propositie is aangeboden aan vijf goede doelen uit het netwerk van BTA. Met als doel een jaarlijkse nieuwe traditie te creëren.
Social Stories
@supergoedvuurwerk.nl Begin jij SUPERGOED aan 2021? Doneer en bestel virtueel vuurwerk uit onze folder! https://supergoedvuurwerk.nl
@supergoedvuurwerk.nl Enorm bedankt voor het steunen van SUPERGOED vuurwerk! Dankzij jou ging er heel veel virtueel vuurwerk de lucht in! En daarmee zijn @handicap_nl, @stichtingaap, @stvluchteling , @nationaalfondskinderhulp en @simavinl SUPERGOED geholpen. 🎉 Tot volgend jaar! #vuurwerk #happy2021✨
@supergoedvuurwerk.nl SUPERGOED 2021! Al je kruit al verschoten? Bestel nog snel virtueel vuurwerk op supergoedvuurwerk.nl
Campagnes
Bekijk een van onze andere campagnes.
NIEUWSBRIEF
Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!