The Passion goede daden gids

‘Ik ben er voor jou’, dat was het thema van The Passion in 2021. Het jaarlijkse muziekevenement met 2,5 miljoen kijkers vertelt het paasverhaal. Over liefde voor een ander en het belang van omkijken naar elkaar. Omroep KRO-NCRV vroeg ons hoe we de kijkers konden stimuleren dit gedrag toe te passen in het dagelijks leven. Ons antwoord: met The Passion goede daden gids! 

 

Hoe kunnen we gedrag stimuleren waarmee men naar elkaar omkijkt?

Voor het eerst was KRO-NCRV de volledige afzender van The Passion. De omroep wil met zijn programma’s mensen laten nadenken, inspireren en prikkelen. De activatie rondom het thema ‘Ik ben er voor jou’, moest er dan ook goed op aansluiten. En daar werd Better Together Agency voor ingeschakeld.

 

De goede daden gids activeert, inspireert en verbindt de achterban

Tijdens de brainstormsessies lag de focus op het stimuleren van de achterban van The Passion. Op de vraag ‘Hoe kunnen we gedrag stimuleren waarmee men naar elkaar omkijkt?’ bedachten we het concept ‘The Passion goede daden gids’. Dat is een digitale inspiratiegids over goede daden, waarmee je kunt laten zien dat je er voor iemand anders bent. Deze gids stimuleerde de achterban goed te doen en wist ze nog meer te verbinden aan het programma.

 

De kracht van een goede daad

Bovendien bewijst de wetenschap het: de kracht van een goede daad verrichten is groot. Het vermindert stress en vergroot je geluksgevoel. Naast dit positieve effect op je mentale welzijn, maakt het ook nog eens de samenleving een beetje mooier.

 

The Passion

De Goede Dadenvinker uit de Goede Daden Gids

CAMPAGNE:

The Passion

IN OPDRACHT VAN:

KRO-NCRV

DIENSTEN:

creatie, media, activatie

PERIODE:

februari t/m april 2021

EXPERTISES:

strategie, concept, communicatie, mediaconcepten, productie

PARTNERS:

Koekoek Concept & Creation, San

 IMPACT

2.500

downloads

van The Passion goede daden gids in 2 weken tijd.

 AANPAK

Wetenschappelijk bewezen: goed doen doet goed

We hebben ervoor gekozen te starten onszelf te verdiepen in een stukje wetenschappelijk onderzoek. Zo is wetenschappelijk bewezen dat goed doen veel positiviteit met zich meebrengt. Daardoor maak je gelukshormonen aan. Je voelt je beter en wordt gemotiveerd dit goede gedrag voort te zetten. Op basis van deze feiten hebben we de inhoud van de gids geschreven. Hierdoor werd de lezer zich meer bewust van de positieve effecten van goede daden. En goed voorbeeld doet volgen.

 

Inzet cast en presentatoren

We weten dat je sneller iets voor een ander doet als er ook iets voor jou wordt gedaan. En dat je eerder iets gaat doen voor een ander als je ziet dat andere mensen dat ook doen. De invloed van BN’ers is in dit proces groot. Daarom hebben we in de gids ook verhalen van de cast en presentatoren opgenomen waarin zij vertellen wat zij voor een ander doen. Dit creëerde de gewenste kettingreactie.

 

Inzet Goede Dadenvinker

Nadat de lezers waren gevoed met informatie en inspiratie, maakten we ze het nog gemakkelijker om in actie te komen. Dit deden we met de introductie van de tool ‘de Goede Dadenvinker’. Dat is een lijst met dertig voorbeelden van goede daden die je kunt afvinken. Zoals opstaan voor iemand in het ov, een ander een compliment geven of trakteren zonder reden. Ook konden mensen deelnemen aan de live processie om op deze manier te laten zien dat je er voor een ander bent. Uit onderzoek blijkt namelijk dat je eerder een gewoonte maakt van dingen wanneer je ze bijhoudt. Door dit handelingsperspectief (ook wel habit tracker genoemd) aan de gids te hangen, werden lezers gemotiveerd dit gedrag voort te zetten.

 

Sharekit en slogan

Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen bekend raakten met The Passion goede daden gids, introduceerden we de slogan ‘Deel jouw daad’. Daarmee riepen we lezers op om hun daden te delen en hiermee anderen aan te sporen om ook mee te doen. De gids was te downloaden via de landingspagina van The Passion. Na het achterlaten van het e-mailadres, ontving men deze digitaal. De banners die te zien waren op de landingspagina, werden door ons vormgegeven.

Tot slot verstuurden we voorafgaand aan het muziekevenement de lezers drie mails met daarin aanvullende content op The Passion goede daden gids. Dit bestond uit extra inspiratie om goede daden te verrichten.

The Passion - Goede Daden Gids

The Passion Goede Daden Gids

 Campagnes

Bekijk een van onze andere campagnes.

NIEUWSBRIEF

Meld je aan voor onze mailing en blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen en profiteer van andere extra’s.




    We vinden je privacy belangrijk. Je kunt je ieder moment voor deze mailing uitschrijven. Check voor meer informatie onze privacyverklaring.