#TijdvoorMS

Omdat multiple sclerose (MS) mensen treft die in de bloei van hun leven zijn, bedachten we samen met het Nationaal MS Fonds de #TijdvoorMS challenge. Op die manier wilden we jonge mensen aanspreken en meer jongeren bekend maken met de ziekte MS.

 

#TijdvoorMS

MS is de meest invaliderende ziekte onder jonge mensen. De ziekte verzwakt het centraal zenuwstelsel waardoor zenuwen minder goed signalen van en naar de hersenen doorgeven. Het is dus letterlijk een zenuwslopende ziekte. Daarom bedachten we een zestal zenuwslopende challenges die deelnemers binnen 15 seconden moesten voltooien. Zo maakten mensen tijd voor MS.

Deze awareness-campagne richtte zich op organische verspreiding. Mensen gaan nu eenmaal sneller een uitdaging aan van hun vrienden of familie dan van een merk. Met #TijdvoorMS werkten we niet alleen aan meer bewustwording en het verhogen van de naamsbekendheid, we zamelden er ook geld mee in voor onderzoek.

 

Victor Abeln in actie voor #TijdvoorMS

CAMPAGNE:

#TijdvoorMS

IN OPDRACHT VAN:

het Nationaal MS Fonds

DIENSTEN:

creatie, digital, marketing, activatie

PERIODE:

oktober – november 2020

EXPERTISES:

strategie, concept, research, contentmarketing, online marketing, socialmediamarketing, infuencermarketing

 AANPAK

Binnen 15 seconden

Voor Instagram maakten we een speciaal Instagram Filter voor de #TijdvoorMS challenge. Dit filter was te gebruiken in Instagram Story en wees de gebruiker een willekeurige opdracht toe. Denk aan challenges met namen als ‘Tongtwisters’ of ‘Eten zonder handen’. Daarnaast gold bij deelname aan de #TijdvoorMS challenge altijd: ‘Proberen is doneren.’ Na afloop daagde de deelnemer vrienden uit om ook mee te doen.

 

Influencermarketing

Om de campagne te verspreiden, vroegen we BN’ers om ook deel te nemen aan de #TijdvoorMS challenge. Uiteindelijk deden dertien BN’ers en acht patiëntambassadeurs mee door video’s te posten in hun Instagram Story.

 Social Stories

#TijdvoorMS Victor Abeln

@nationaalmsfonds Doe mee aan de jij #TijdvoorMS challenge en daag jezelf uit! 💪 Zo help je mee aan onze toekomstdroom: een wereld zonder MS. 🙌 Jouw donatie maakt een verschil! Meer info of doneren via: tijdvoorms.nl

Maak jij #TijdvoorMS? ⌚Probeer, doneer en nomineer!

#ms #collecteweek #mscollecteweek #multiplesclerose #multiplescleroses #challenge #challenger #challengeyourself #challenges #ChallengeAccepted

#TijdvoorMS woorden maken

@nationaalmsfonds Ga de uitdaging aan met de #TijdvoorMS challenge! Benieuwd hoe je meedoet? SWIPE! 🔥 En vergeet niet: proberen = doneren via tijdvoorms.nl! 💸💸 Met jouw donatie werk je mee aan een betere kwaliteit van leven voor mensen met MS. 🧡

Maak jij #TijdvoorMS? ⌚Probeer, doneer en nomineer!

#ms #multiplesclerose #collecteweek #mscollecteweek #multiplescleroses #challenge #challenger #challengeyourself #challenges #ChallengeAccepted

#TijdvoorMS eindkaart

@nationaalmsfonds Doe net als @victorabeln mee aan de #TijdvoorMS challenge! 🔥 Speel 1 van de 6 zenuwslopende opdrachten en werk mee aan onze toekomstdroom: een wereld zonder MS.

Maak jij #TijdvoorMS? ⌚Probeer, doneer en nomineer! 🧡 SWIPE voor meer uitleg of ga naar tijdvoorms.nl.

#ms #multiplesclerose #collecteweek #mscollecteweek #multiplesclerose #multiplescleroses #challenge #challenger #challengeyourself #challenges #ChallengeAccepted

 Campagnes

Bekijk een van onze andere campagnes.

NIEUWSBRIEF

Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!