Word Vriend van de Vooruitgang

Vrienden van UMC Utrecht en Wilhelmina Kinderziekenhuis zorgt voor fondsenwerving voor speciale innovatieve projecten in beide ziekenhuizen. Better Together Agency heeft voor de lange termijn een strategie ontwikkeld die bedrijven op basis van ESG en CSRD verbindt aan Vrienden van UMC & WKZ. 

Vrienden UMC Utrecht & WKZ

ESG, CSRD en SDG’s?

Elk (groot) bedrijf heeft er vanaf 2024 mee te maken: de verplichte ESG / CSRD rapportage. Veel bedrijven zoeken naar invulling daarvan. Hoe kunnen we een match maken tussen die zoektocht en de maatschappelijke waarde van Vrienden UMC Utrecht & WKZ? Dat werd de disruptieve denkrichting tijdens de strategie sessies.

 

Voor de grote bedrijven is het ESG-beleid momenteel hot topic. Voor de kleinere bedrijven (MKB) voelt het vaak nog als een ver van mijn bed show.

 

We ontwikkelden voor de langere termijn de strategie en storyline om bedrijven te mobiliseren om een samenwerking aan te gaan met Vrienden van UMC Utrecht & WKZ. Hoe kun je als bedrijf waarde toevoegen aan de innovatieve projecten van het ziekenhuis? En andersom: hoe kun je met die samenwerking ook invulling geven aan je eigen ESG-beleid?

 

Word Vriend van de Vooruitgang

 

Om uit te leggen hóe die samenwerking met Vrienden van UMC Utrecht & WKZ concreet kan helpen bij het invullen van het ESG-beleid hebben we de afdeling fondsenwerving advies gegeven op gebied van organic content voor Linkedin, paid campagnes, landingpages en hebben we onder meer een whitepaper ontwikkeld.

 

Vrienden van UMC Utrecht & WKZ wil een langetermijnrelatie aangaan met bedrijven. Zodat door kennisdeling en funding die bedrijven meehelpen aan de innovatie van de zorg. Daarom zeggen we: een Vriend van UMC Utrecht & WKZ is een Vriend van de Vooruitgang. Met deze vernieuwende vorm van fondsenwerving wordt ook de weg van de vooruitgang ingeslagen.

CAMPAGNE:

ESG/CSRD inhaker: word vriend van de vooruitgang

IN OPDRACHT VAN:

Vrienden UMC Utrecht & WKZ

DIENSTEN:

Strategie, concept, advies

PERIODE:

2023

 IMPACT

Disruptieve

strategie voor matchmaking

op basis van ESG-beleid

NIEUWSBRIEF

Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!