Zapptember

Vijftien jaar NPO Zapp. En twintig jaar NPO Zappelin. Dat werd gevierd in september 2020. Better Together Agency is gevraagd om de feestcommissie te helpen. We doopten de maand september om tot ‘Zapptember’. En we vierden dertig dagen lang feest met het doel kinderen actief te betrekken bij de verjaardagen van de zenders. 

 

Feestmaand Zapptember

De kindermerken NPO Zapp en NPO Zappelin bestonden op 4 september 2020 respectievelijk vijftien en twintig jaar. Better Together Agency werd ingeschakeld om een campagne te bedenken die kinderen met elkaar en met de zenders verbond.

BTA bedacht daarvoor Zapptember. Een themacampagne met vele elementen die de hele zomer liep. Tijdens de campagne gingen vier bekende Zappers langs scholen om kinderen te verrassen met een feestje. Want wie jarig is, trakteert.

 

Zapptember met Zapp Pinatas

We bedachten en produceerden onder meer de Zapp Pinata. Op de surprise party’s op de scholen mochten de kinderen deze pinata kapotslaan. Ook hebben we met social content, een win-actie en tv-uitzendingen van de surpriseparties de doelgroep geattendeerd op de nieuwe programmering.

 

Zapptember case

De draaidag van een van de verrassingsfeesten voor Zapptember.

CAMPAGNE:

Zapptember

IN OPDRACHT VAN:

NPO Zapp en NPO Zappelin

DIENSTEN:

concept, marketing, creatie

PERIODE:

juli – september 2020

EXPERTISES:

contentmarketing, socialmediamarketing, productie, video

PARTNERS:

Kris Pouw, Nicki Vet

 AANPAK

Ontzorgen

BTA heeft van A tot Z de verjaardagscampagne opgezet en uitgevoerd: conceptontwikkeling, videopromo, fotoshoot, productie tv-uitzendingen, inzet presentator, camera, eindregisseur en producers. Ook maakten we alle content voor TikTok, Instagram, Facebook en Pinterest.

 

Employee advocacy

Vaak is de beste kick-off van een campagne de inzet van de eigen medewerkers. Deze ‘employee advocacy’ is ook ingezet bij ‘Zapptember’: wij stuurden alle medewerkers van NPO Zapp de pinatas toe. Het stukslaan werd opgenomen en op de sociale kanalen gedeeld.

 

Productie scholen

Naast het regelen van de presentator, camerajournalist, eindregisseur en producers voor de tv-uitzendingen, maakten we ook gebruik van ons grote netwerk onder scholen. In de opname-periode verzorgden we de make-over (slingers, vlaggen, taarten, flyers) van de klaslokalen – en lieten het ook weer netjes achter.

 

Incentive

We ontwikkelden simpele maar doeltreffende win-acties, passend binnen het kader van de publieke omroep. De grootste Zapp-fan kreeg een speciale tour op het Media Park. BTA organiseerde de gehele dag.

Ook de grootste Zappelin-fan kreeg van ons de dag van haar leven met o.a. een bezoek aan de set en een meet-and-greet met presentatrice en gezicht van NPO Zappelin: Fenna.

Zapptember
Klaas van der Eerden tijdens Zapptember

 Social Stories

NPO Zapp Zapptember

@npozapp Het is feest, want Zapp is deze maand jarig! 🎉Tonnie snapt er niks van! 🤓 Zie jij wél hoe oud we zijn geworden…? 🎊 #jarig #surprise #zapptember #Zapp #NPOZapp

NPO Zapp Zapptember

@npozapp Win het Zapp Surprise Feest! 🤩 Hoe? Laat ons via zapptember.nl weten waarom jij de allergrootste Zapp Fan bent. 💚 De twee personen met het mooiste, ontroerendste of grappigste antwoord strijden in de Zapptember Quiz voor die te gekke prijs! #prijsvraag #fan #zapptember #Zapp #NPOZapp

NPO Zappelin Zapptember

@npozappelin Zappelin is jarig! 🎉🥳 Vandaag bestaan we alweer 20 jaar! 🎂 In al die jaren hebben we heel veel verschillende programma’s gemaakt. Wat is het lievelingsprogramma van jouw kind? 🎥🍿 #zapptember #jarig #feestje #Zappelin #NPOZappelin

NIEUWSBRIEF

Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!