3FM Serious Request: The Lifeline

Ieder jaar organiseert NPO 3FM in de week voor kerst een fondsenwervend evenement ten behoeve van het Rode Kruis: 3FM Serious Request. Sinds 2014 zijn wij hierbij betrokken.

 

The Lifeline

In 2018 ging het Glazen Huis van 3FM Serious Request op de schop. Samen met NPO 3FM bedachten we een nieuw concept: The Lifeline. Zes dj’s lopen, in estafettevorm, van actie naar actie door het land. Hiervan wordt 24/7 verslag gedaan op radio en televisie.

CAMPAGNE:

3FM Serious Request: The Lifeline

IN OPDRACHT VAN:

NPO 3FM en het Rode Kruis

DIENSTEN:

strategie, concept, creatie, activatie

PERIODE:

augustus 2018 – januari 2020

EXPERTISES:

productie, Kom In Actie-platform, offline activatie

PARTNERS:

Veilet

 IMPACT

De impact in 2018 en 2019:

1.900

acties

opgezet door heel Nederland.

€893.407,-

aan donaties

via het Kom In Actie-platform.

370

veilingitems

aangeboden door BN'ers, bedrijven, etc.

€173.343,-

aan donaties

geworven met de veiling.

 AANPAK

KOM IN ACTIE

Op de route van 3FM Serious Request: The Lifeline hebben we verenigingen en scholen in kaart gebracht. Vervolgens hebben we deze met een offline activatiestrategie op een persoonlijke manier benaderd. Zo hebben we workshops gegeven om scholieren te betrekken bij de problematiek en de campagne. Hierdoor kwamen de leerlingen vaker in actie. Deelnemers registreerden zich daarnaast op het door ons gemodereerde Kom In Actie-platform. In 2018 en 2019 leverde dit ruim 1.900 acties en € 893.407,- aan donaties op.

 

VEILING

Daarnaast regelden we unieke items voor de veiling. Hier veilden we enkel producten, diensten en belevenissen die niet in de winkel te koop zijn. Bekende artiesten, sporters, influencers en bedrijven stelden deze items beschikbaar. Denk aan een meet-and-greet met Armin van Buuren in zijn studio en een cursus debatteren van Lodewijk Asscher. Verder verzorgden we de productie van deze veiling. In 2018 en 2019 leverde dit bij elkaar opgeteld 370 items en € 173.343,- op.

3FM-dj's tijdens 3FM Serious Request: The Lifeline
Eva en Frank tijdens 3FM Serious Request: The Lifeline

 Social Stories

@npo3fm Wil je in actie komen voor 3FM Serious Request: Lifeline, maar weet je niet hoe? Volg dan dit handige stappenplan van @ramon3fm! 😂 Lees meer over in actie komen via de link in bio. #3FM #SR18 #Lifeline

@npo3fm Wat een toppers. ❤️ Iedereen die geld inzamelt voor 3FM Serious Request: The Lifeline: bedankt! Laat even weten hoe jij in actie bent gekomen of check 3fm.nl als je ook je steentje bij wilt dragen. #3FM #SR19 #Lifeline

@npo3fm Als echte @kensingtonband fan moét je dit collectors item hebben! Bied mee op dit gesigneerde drumvel via 3fm.nl/veiling en steun zo gelijk 3FM Serious Request: The Lifeline. 💪 #3FM #SR19 #Lifeline

 Campagnes

Bekijk een van onze andere campagnes.

NIEUWSBRIEF

Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!