3FM Serious Request: The Lifeline
Ieder jaar organiseert NPO 3FM in de week voor kerst een fondsenwervend evenement ten behoeve van het Rode Kruis: 3FM Serious Request. Sinds 2014 zijn wij hierbij betrokken.
The Lifeline
In 2018 ging het Glazen Huis van 3FM Serious Request op de schop. Samen met NPO 3FM bedachten we een nieuw concept: The Lifeline. Zes dj’s lopen, in estafettevorm, van actie naar actie door het land. Hiervan wordt 24/7 verslag gedaan op radio en televisie.
CAMPAGNE:
3FM Serious Request: The Lifeline
IN OPDRACHT VAN:
NPO 3FM en het Rode Kruis
DIENSTEN:
strategie, concept, creatie, activatie
PERIODE:
augustus 2018 – januari 2020
EXPERTISES:
productie, Kom In Actie-platform, offline activatie
PARTNERS:
IMPACT
De impact in 2018 en 2019:
acties
opgezet door heel Nederland.
aan donaties
via het Kom In Actie-platform.
veilingitems
aangeboden door BN'ers, bedrijven, etc.
aan donaties
geworven met de veiling.
AANPAK
KOM IN ACTIE
Op de route van 3FM Serious Request: The Lifeline hebben we verenigingen en scholen in kaart gebracht. Vervolgens hebben we deze met een offline activatiestrategie op een persoonlijke manier benaderd. Zo hebben we workshops gegeven om scholieren te betrekken bij de problematiek en de campagne. Hierdoor kwamen de leerlingen vaker in actie. Deelnemers registreerden zich daarnaast op het door ons gemodereerde Kom In Actie-platform. In 2018 en 2019 leverde dit ruim 1.900 acties en € 893.407,- aan donaties op.
VEILING
Daarnaast regelden we unieke items voor de veiling. Hier veilden we enkel producten, diensten en belevenissen die niet in de winkel te koop zijn. Bekende artiesten, sporters, influencers en bedrijven stelden deze items beschikbaar. Denk aan een meet-and-greet met Armin van Buuren in zijn studio en een cursus debatteren van Lodewijk Asscher. Verder verzorgden we de productie van deze veiling. In 2018 en 2019 leverde dit bij elkaar opgeteld 370 items en € 173.343,- op.
Social Stories
@npo3fm Als echte @kensingtonband fan moét je dit collectors item hebben! Bied mee op dit gesigneerde drumvel via 3fm.nl/veiling en steun zo gelijk 3FM Serious Request: The Lifeline. 💪 #3FM #SR19 #Lifeline
Campagnes
Bekijk een van onze andere campagnes.
Ommetje-app
Oog voor Dementie
Feelgood Vuurwerk 2022
Niemand Alleen
MS Lichtbericht
A Bloody Important Message
Appeltjes van Oranje
Zapptember
Feelgood Vuurwerk 2021
The Passion goede daden gids
#TijdvoorMS
Zapp Your Planet #flowerpower
#mijnhartkloptvoor
ALLES = politiek
Supergoed Vuurwerk
Hersenstichting Collecteweek
Rescue Room
Zapp Your Planet #zomertroep
Sheltersuit Sleep Out
3FM Serious Request: The Lifeline
Appeltjes van Oranje 2019
NIEUWSBRIEF
Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!