Sheltersuit Sleep Out

In samenwerking met Stichting Sheltersuit bedachten we het fondsenwervende evenement: de Sheltersuit Sleep Out. Wereldwijd slapen er namelijk miljoenen mensen noodgedwongen op straat. Alleen al in Nederland zijn dit er bijna 40.000. Om hen te beschermen tegen de kou, halen we geld op voor de productie van nieuwe Sheltersuits. Dit zijn water- en winddichte jassen met een aanritsbare slaapzak gemaakt van restmaterialen.

 

Eén nacht buiten slapen

Tijdens de Sheltersuit Sleep Out slapen de deelnemers één nacht in de buitenlucht op de Oude Markt in Enschede. Het is natuurlijk niet te vergelijken met iemand die iedere nacht buiten moet slapen. Toch verwachten we op deze manier meer solidariteit en saamhorigheid te creëren. Eén nacht in de kou om warmte te creëren voor iemand anders. Deelnemers laten zich namelijk sponsoren.

Vanwege het coronavirus is de Sheltersuit Sleep Out 2020 helaas verplaatst naar een nader te bepalen datum.

Het campagnebeeld van de Sheltersuit Sleep Out
Het campagnebeeld van de Sheltersuit Sleep Out

CAMPAGNE:

Sheltersuit Sleep Out 2020

IN OPDRACHT VAN:

Sheltersuit Foundation

DIENSTEN:

strategie, concept, marketing, creatie, activatie

PERIODE:

oktober 2019 – mei 2020

EXPERTISES:

concept, strategie, project management, socialmediamarketing, offline activatie, influencer marketing

PARTNERS:

Raakkracht, Inbnd, Enschede Promotie, EventZo, Home of Happy Brands 

 IMPACT

€185.617

tot nu toe

aan donaties opgehaald.

620

Sheltersuits

kunnen daarmee tot nu toe geproduceerd worden.

 AANPAK

Van concept tot uitvoer

We zijn van begin tot eind nauw betrokken geweest bij de organisatie. Zo bedachten we samen met Stichting Sheltersuit het concept. Daarbij kozen we voor een regionaal evenement met een landelijke uitstraling. Sheltersuit is namelijk gevestigd in Enschede.

Naast het concept, waren we ook verantwoordelijk voor de productie van het evenement. Daarnaast schreven en voerden we een socialmediastrategie uit voor zowel de organische als de betaalde content. Zo wierven we deelnemers en vroegen we aandacht voor dakloosheid.

Ook middels offline activatie activeerden we bedrijven en verenigingen in de omgeving om in actie te komen voor Sheltersuit. Een onderdeel hiervan waren de ‘vriendendiners’ in de werkplaats van de stichting.

 

BN’ers steunen de Sleep Out

Om meer bekendheid aan de actie te geven, gingen een aantal BN’ers op de foto in een Sheltersuit. Deze beelden deelden we op de socialmedia-accounts van zowel de bekende personen als die van de Sheltersuit Sleep Out.

Tim Hofman en Sinan Can steunen de Sheltersuit Sleep Out
Tim Hofman en Sinan Can steunen de Sheltersuit Sleep Out

 Social Stories

Afbeelding Sheltersuit Sleep Out op social media

@Sheltersuitfoundation Slaap jij al mee? Op 14 maart slapen we met z’n allen 1 nacht buiten om geld in te zamelen voor daklozen. Met dit geld kunnen we Sheltersuits produceren en gratis uitdelen aan diegene die het het hardst nodig hebben. Slaap jij ook mee? Meld je nu aan!

Programma Sheltersuit Sleep Out

@Sheltersuitfoundation Het volledige programma voor de Sheltersuit Sleep Out is inmiddels definitief. Bij wie wil jij met je neus vooraan staan?

@sheltersuit Sheltersuit Sleep Out

Will you sleep with us? Join us on March 14th in Enschede: sleepout.sheltersuit.com
To our English speaking followers: since the Sheltersuit Sleep Out will be held in The Netherlands, this video is in Dutch. It emphasizes the power of standing strong together against homelessness. 💪
“Will we stand together? By lying down instead of walking away?”
#peoplehelpingpeople

 Campagnes

Bekijk een van onze andere campagnes.

NIEUWSBRIEF

Blijf maandelijks op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van fondsenwerving, creatieve campagnes en marketing in de charitatieve en mvo-wereld. Meld je aan!